Dan Kisah Kita !!

Hanya Engkau Yang Mampu & Hanya Aku Yang Tahu !!

Saturday, April 30, 2011

Selamat Tinggal April!



Assalamualaikum ...

Esok  menjelmalah hari baru di bulan yang baru. Sedar tak sedar dah habis dah hari nie bulan April. Esok dah 1 Mei, selamat hari pekerja lah bagi mereka yang bergelar pekerja, termasuk aku jugaklah. Walaupun tak makan gaji tapi still bekerja jugak, bekerja sebagai tukang masak, tukang kebun, housekeeping ..baby sitter, macam2 lagilah. Hehehehe ...

Esok Mei dah menjenguk kita, sekejap aje dah dekat setengah tahun, kan? Azam tahun nie dah lepas ker? Dah dapat ditunaikan? Macamana lah nak tunaikan azam untuk tahun depan kalau azam tahun sudah pun belum tertunai lagi. Cakap pasal azam, apa azam aku tahun lepas yer? Dah lupa dahh .. hehehehe ..

Azam tuh azam lah, tapi sedar tak waktu makin lama makin pantas berjalan meninggalkan kita. Sedang kita termanggu2 lagi mencari arah hidup, meneruskan hidup, menghadapi dugaan2 hidup waktu dah makin lama makin jauh meninggalkan kita. Setiap tahun cepat aje masa berlalu, hari berganti hari, bulan berganti bulan dan sekarang nie tahun berganti tahun. Puasa tahun lepas pun belum ganti lagi dah nak masuk bulan Ramadhan dan Julai nanti. Habis camner?

Aku harap pada sesapa yang belum lagi tertunai puasa yang ditinggalkannya tahun lepas, cepat2 lah ganti yer. Kalau tak nanti tak pasal2 kena bayar denda lak. Hehehehe, tak salahkan kalau kita saling ingat mengingatkan. Esok cuti umum, kemana agaknya hala tuju kawan2 semua. Mesti ada yang nak pergi picnic dengan keluarga,kan? Ataupun nak bawak anak2 main dekat taman permainan, bawak isteri pergi makan2 sambil tengok wayang .. hehehe seronoknya. Teringin jugak aku rasa nak buat semua tuh. Tapi superhero kesayangan aku nih kerja jugaklah esok. Maklumlah kerja sendiri kan, kalau tak kerja tak masyukk lahh .. Lagipun dead line dia tuh sekejap ajer, so kena siapkan cepat2, kalau tak nanti rugi or terpaksa gigit jari, hehe. Apapun harapnya taklah sampai macam tuh sekali.

Malam nie tak tahu kenapa sakit sangat kepala aku, agaknya nak ucapkan selamat tinggal kepada April dan selamat datang kepada Mei nih la kot. Apapun aku dah settle semua urusan rumah. Kalau jadi hujung bulan nie aku ke Melaka. Belajar jahit manik dan sulam riben dengan aunty .. Ibu saudara belah suamiku. Kalau jadilah, kalau diizinkan superhero kesayanganku. Kalau tidak terpaksalah duk kat umah nie jer.

Oklah, aku dah pening sangat nih, aku harap kedatangan Mei esok hari akan membawa sinar dan keceriaan dalam hidup kita. Akan membawa kehidupan yang lebih bermakna dan meberi kebahagiaan kepada kita semua, insyaAllah. Ok, sampai jumpe lagi.. Babaiii

No comments:

Post a Comment