Dan Kisah Kita !!

Hanya Engkau Yang Mampu & Hanya Aku Yang Tahu !!

Saturday, May 7, 2011

Salam Mei

Assalamualaikum ...

Dah seminggu bulan Mei berjalan, barulah ada masa sikit nak celah2 update blog. Hari nie aku asyik dengar lagu Dan Byrd ajer.. Tajuknya Boulevard. Silap eja sorrylah yer, hehehehe. Memang best giler lah  lagu nie. Memang macam tuh kan, kalau lagu tuh dari tahun 70an atau 80an, memang best2 belaka. Tak kisahlah lagu melayu or inggeris tapi zaman tuh memang evergreen punya lagu lah. Yang zaman sekarang punya lagu memang banyak yang best2 dan moden tapi susah nak evergrenn cam lagu2 lama nie. Tak tahulah kenapa.

Jiwa aku nie pulak memang sukakan lagu2 lama nie. Sejuklah jiwa kalau dengar. Macam lagu Boulervard nie lah. Padahal lagu nie kisahnya org yang ditinggalkan kekasih. Merayu supaya kekasihnya tak lari meninggalkannya, tapi aku suka jugak walaupun takde kena mengenanya dengan aku. Yelah, kalau irama dan liriknya dah best giler, takkanlah aku tak suka. Mestilah suka walaupun bukan kena mengena kisahnya dengan hidup aku.

Tapi yang paling aku takleh tahan bile dengar muzik intro dia nih, memang syahdu habis. Rasa cam diri aku nie berada di awan-awangan. Rasa cam diri aku nie diseru2 seseorang, rasa diri ini disayangi seseorang. Hahahaha, kuat betul penangan lagu ni. Yang paling best tak bosan langsung. Dengar lebih dari 10 kali pun masih menusuk kalbu lagi. Yang buat aku jadik suka n tertarik kat lagu nie kumpulan lawak SEPAH tuh lah. Sebab masa show diorang untuk maharaja lawak minggu ke6 si JEPP tuh ada nyanyikan lagu nie kat tangga sebelum start show. Memang best habis, terus tangkap cintan time tuh jugak. Tu yang aku search kat youtube n syukur aku jumpa.

Tak tahulah kenapa, dulu aku suka dengan lagu ROXANNE, penyanyi dari German or Belanda, best jugak lagu dia n dia nie penyanyi zaman 80 an. Kan aku dah cakap lagu zaman2 dulu nie memang terangkat habis, n lagu zaman sekarang takleh nak challenge langsung. Kalaulah aku ada peluang nyanyikan lagu nie memang sah2 aku akan nyanyikan dengan sungguh2. Tapi karaoke kat rumah jerlah ngan suami n anak2 aku. Hehehehe!

Sekarang  nie tak tahulah kenapa aku rasa cam malas2 sikit nak update blog maybe sebab aku asyik sangat dengan main Poker kat FB kot. Kain baju aku jual tuh pun tak berapa mengcengkam sangat income dia bulan nie. Cuma ada satu dua aje yang jalan. Entahlah.. Oklah, aku nak gi masak lak .. See ya...

No comments:

Post a Comment