Dan Kisah Kita !!

Hanya Engkau Yang Mampu & Hanya Aku Yang Tahu !!

Sunday, April 24, 2011

Yang Mendamaikan Aku ..


Foto ini begitu simbolik bagiku .. kehidupan manusia selalunya begini bukan, akan ada jalan yang lurus dan tenang, tapi kita sendiri yang membelok ke kiri dan kanan jalan, yang masuk ke simpang2 nan penuh berliku ..alangkah indah hidup ini jika semuanya selurus jalan ini, hidup pasti tenang tanpa sebarang masalah !



Aku sukakan kedamaian dan pantulan warna dedaun ini .. Hidup umpama pohon ini, bila dilanda musibah pasti akan goyang dan dedaunnya mula berguguran..



Seringkali aku berharap agar bila saja aku terjaga di pagi hari, pandangan pertama yang akan aku tatapi adalah sebegini. Begitu tenang dan mendamaikan .. Hidup ini indah jadi serikanlah ia dengan keindahan yang telah dikurniakan Tuhan, jangan sia2kan ..



Sejuk mata memandang, sesejuk air yang mengalir. Hilang segala masalahku bila melihat pemandangan ini.. Deruan air yang mengalir biarpun aku tidak mendengar gemersiknya tapi melihatnya saja sudah cukup menenangkan emosi ..!!


Indahnya ciptaan Tuhan, begitu indah mata memandang, indah lagi perasaan yang mengagumi kecantikan dan kekuasaan Allah !!



Tenang dan membuai perasaan!!



Sejuk dan mengasyikkan aku ..!!



Berbagai warna yang menarik .. sukar digambarkan dengan kata2!!



Dari kecil inilah minatku. Menatap cahaya bulan dan mengira berapa banyak bintang.. kenangan terindah bersama arwah bapaku ..



Sunyi dan terpencil .. umpama hati yang tiada penghuninya ..!!



Rumah ini mengingatkan aku kepada asal usulku. Dari rumah usang beginilah aku datang, dan aku tidak pernah lupa akannya. Rumah usang yang mempunyai banyak kenangan terindah hidupku, dari zaman kanak2 hinggalah ke zaman gadisku. Rumah usang yang menjadi kebanggaan aku, yang menjadi pelindungku dari hujan dan panas, yang menjadi pembakar semangatku. Disitulah dunia ku .. Meskipun ini bukanlah rumah usang yang menjadi penaung aku dan keluarga tapi ia sudah cukup mengubati kerinduanku pada kampung halaman ..!!

No comments:

Post a Comment